Slimáci

Tipy a rady na ochranu čmelína před škůdci.
Odpovědět
Klára
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 02. črc 2020 13:08:21

Dobrý den, jsem začátečník a mám letos prvně čmelín umístěný v zemi a osídlen čmelákem zemním, výletový otvor je opatřen ochrannou klapkou. 29.6. 2020 byla spatřena první královna a výletový otvor byl v běžném stavu. 30.6.2020 bouhužel mi do čmelínu vnikl slimák. Vchod byl přeplněn - čmeláci nemohli projít rourou (světlost 22 mm), roura je dlouhá 1,5m. Slimák postupoval rourou a dělnice i nové královny obaleny slizem uhynuly v přístupové rouře a ta se stala neprůchodnou. Jediné co se mi povedlo bylo ustřižení přístupové roury ve vnitřním prostoru a nahrazení novou s tím, že vchod byl umístěn na horní výstelku. Rozebrání hnízda v tomto rozvinutém stadiu jsem si netroufla. Na výstelce byly též oslizlé uhynulé jak dělnice tak královny. V této fázi, z obavy opakování celé situace, jsem odstranila ochrannou past a ponechala otvor jako výletový a nechráněný. Rouru s klapkou jsem ponechala aby naučené dělnice nalezly lépe vstup. Prosím o radu jak dlouho asi mám takto hnízdo ponechat aby dostali šanci líhnoucí se královny a zároveň se hnízdo nestalo semeništěm škůdců? Máte nějaký typ jak do budoucna lépe zabezpečit vchod? Slimáky denně sbírám, letos je jich enormní množství. Děkuji za typy.
Uživatelský avatar
Niky1
TOP člen
TOP člen
Příspěvky: 1258
Registrován: ned 27. pro 2015 21:32:56

Letos je to se slimáky hrůza :x .2x jsem měla štěstí přistihnout slimáka,když ještě nebyl úplně uvnitř a vytáhnout ho.A to mám úlky na stojanech :( .
A nemůžete klapku nainstalovat na místo kde byla ta past a je teď otevřeno? :?:
K napadení zavíječem může totiž stačit i jediná noc pokud se v okolí vyskytuje :( .
Také přemýšlím jak ochránit ;) .
Klára
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 02. črc 2020 13:08:21